Extra informatie

Algemene extra informatie voor ouders en verzorgers

Wanneer kinderen brengen?

De leiding is vanaf 5 minuten voor aanvang van de draaiavond aanwezig. Dit omdat er vaak nog dingen voorbereid moeten worden voor de draai avond. De leiding kan eerder nog geen toezicht houden op de kinderen. Vanaf 5 minuten voor tijd zal er altijd iemand van de leiding aanwezig zijn in de grote zaal bij de kinderen. Ook is er dan nog de mogelijkheid voor u als ouder om dingen te bespreken of te vragen aan de leiding

Parkeerbeleid Scouting de Klomp

Kiss & Ride / Parkeren:

Graag willen we alle ouders die leden met de auto brengen vragen om de kinderen aan de voorkant van de Klomp (Geukerdijk) te brengen en na afloop ook weer aan deze kant op te halen. Om alles goed door te laten stromen, werken we met een Kiss & Ride systeem.
Wanneer je vragen voor de leiding hebt, kun je de auto aan de achterkant van ons clubgebouw (Hanenbergweg) parkeren en je bij de leiding melden.

Fietsen:


Veel leden komen met de fiets naar De Klomp. Ook zij kunnen gebruik maken van de ingang aan de achterkant van De Klomp, aan de Hanenbergweg. We willen graag iedereen erop attenderen dat het belangrijk is dat de verlichting van je fiets in orde is. Langs het bos aan de Geukerdijk is het zeer donker.

Uniform:

Bij Scouting De Klomp dragen wij een uniform. Op het moment dat jullie kind lid wordt van onze vereniging, vragen we jullie om een uniform aan te schaffen.

Op dit moment hebben nog veel leden het Scoutfit vest. Helaas wordtt dit vest niet langer geproduceerd en is dus bijna niet meer verkrijgbaar.

De groepen Bevers t/m Grote Welpen dragen een groene blouse (welpenblouse). Vanaf de Scouts wordt er een beige blouse gedragen (scoutsblouse). Heeft je kind bij de grote welpen een nieuw uniform nodig, dan adviseren we alvast de overstap te maken naar een scoutsblouse. Deze blouses zijn te bestellen via scoutshop.nl.

Ook draagt iedereen die geïnstalleerd is een das met een klompje, een speltakteken en een scouting Nederland insigne. De kosten hiervoor zijn € 10,-. De leiding van de groep zal aangeven wanneer uw zoon of dochter geïnstalleerd gaat worden. Dit gebeurt meestal één keer per jaar tijdens een kamp of weekend.

Installeren en insignes

Minimaal één keer per jaar installeren we onze leden als scout. Bij het installeren ontvang je een speltakteken (Bevers, Welpen, Scouts, Explores en Roverscouts), een das met een klompje, een Scouting Nederland insigne en een naambandje van Scouting de Klomp.

Vaardigheidsinsignes

Bij De Klomp zijn we actief met het behalen van insignes voor tocht- en knooptechnieken.

De vaardigheidsinsignes kun je één keer per jaar behalen tijdens een speciale toetsweek. Gedurende het jaar zullen er activiteiten gedaan worden om de vaardigheden te trainen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het lopen van diverse tochten en pionieren.

Wanneer de “toets” is behaald ontvangt jullie zoon of dochter een insigne. Deze kan op het uniform worden gemaakt. Verdere informatie hierover ontvangt u vanuit de leiding van de groepen.

Foto’s!

Wij hebben als Scouting de Klomp natuurlijk ook een website en een Facebook pagina.

Hierop willen we ook graag de activiteiten van onze groepen laten zien. Dit willen we doen doormiddel van verhalen, maar ook foto’s. Daarvoor hebben we natuurlijk wel uw toestemming nodig. Als u niet akkoord gaat met het feit dat wij foto’s van de groepsactiviteiten op onze website of Facebook pagina zetten, laat ons dat dan even weten via info@scoutingdeklomp.nl Wij zullen dan geen foto’s van uw kind / kinderen plaatsen. Natuurlijk zullen wij op de foto’s alleen maar Scouting activiteiten laten zien.

Overige regels!

Daarnaast kennen we binnen de Klomp een paar algemene regels om het met elkaar leuk te houden:

  • Onder de 18 jaar is het verboden om alcohol te drinken en te roken
  • In het gebouw en op ons scoutingterrein wordt niet gerookt

Schoonmaak ouders!

Voor de schoonmaak van ons gebouw zijn we afhankelijk van de ouders van onze leden. Al sinds jaar en dag helpen de ouders van onze leden ons met de schoonmaak van het gebouw. Na de draai avonden laten de leiding ons gebouw bezem schoon achter. Verder verzorgen wij met alle leiding twee keer per jaar een grote schoonmaak door ons hele gebouw. Ook is er elke week een groepje ouders druk met de wekelijkse schoonmaak taken. We willen natuurlijk dat iedereen in een schoon en hygiënisch gebouw kan draaien. We hebben als vereniging de afspraak gemaakt dat van elk lid een vader, moeder, of ander familie lid ons hiermee helpt. Op deze manier hoeft iedereen hier maar een paar keer per jaar aan mee te helpen.

Als u uw kind opgeeft als lid van de Klomp gaan wij er vanuit dat u ons ook enkele keren per jaar helpt met schoonmaken. Als u er voor kiest om niet te helpen met schoonmaken, dan verhogen wij de contributie met €40,- per jaar.